מהי שיטת חבר מביא חבר להייטק?



שיטת חבר מביא חבר להייטק

הינה שיטה מוכרת ופופולארית מאוד בעולם ההייטק. מדובר בשיטה אשר בה חברות ההייטק השונות מתגמלות את עובדי החברה בכדי שיפנו אל החברה מועמדים מתאימים למשרות שונות. בשיטה הזו למעשה החברה מגייסת את העובדים שלה למציאת עובדים חדשים, כך שהיא חוסכת ממאמצי הגיוס של מחלקת משאבי האנוש, וגם מבטיחה כי המועמדים שיגיעו אל החברה יהיו מוכנים יותר, ידעו מול מה הם עומדים ויכירו טוב יותר את החברה אשר לעבודה בה הם מתראיינים.

היום חברות רבות בהייטק עובדות בשיטה הזו, בדרך כלל, במקביל לעבודה עם חברת השמה מקצועית.


האם השיטה הזו עובדת?

שיטת חבר מביא חבר להייטק היא ללא ספק שיטה שמוכיחה את עצמה ואת ההצלחה שלה. קודם כל, ברגע שמתגמלים עובדים קיימים בכדי לסייע בגיוס של עובדים חדשים, זוכים בשביעות רצון גדולה יותר של העובדים הקיימים ומוטיבציה להאדיר את החברה ולפרסם את שמה הטוב. מעבר לכך, כאשר עובד מפנה לחברה מועמד שהוא מכיר אישית, הוא יכול לתת למנהלי החברה את חוות דעתו על אותו מועמד, את ההמלצות האישיות שלו ולאפשר להם להכיר טוב יותר את המועמד עוד לפני שהוא בכלל נכנס אל ראיון העבודה.

לכן חברות ההייטק השונות אוהבות מאוד את השיטה הזו, ובמקביל לעבודה עם חברות השמה בצורה הזו הן מצליחות לגייס את כל העובדים להם הן זקוקות, אפילו מבלי לפרסם מודעות באינטרנט.


יתרון הקשרים האישיים בעולם הייטק

עולם ההייטק הוא עולם אשר בו ישנה חשיבות רבה מאוד לקשרים האישיים ויצירת נטוורקינג כל הזמן, וגם בתחום חיפוש העבודה. כל מי שעוסק בעולם ההייטק יודע כי שיתופי פעולה עם מומחים מתחומים שונים והיכרות עם אנשים מובילים במשק, כל אלו יכולים להוביל אותו אל מקום טוב יותר ולסייע לו רבות בכל עבודה ופרויקט.

כך למעשה הקשרים האישיים הללו מתחילים כבר מהרגע בו אתם מחפשים עבודה. פשוט פנו לחברים קרובים או בני משפחה אשר עובדים בהייטק ובדקו האם מגייסים עובדים בחברה בה הם עובדים.