הד האנטר בהייטק


בעולם גיוס העובדים המושג הד האנטר מתאר "ציידי ראשים". ציידי ראשים אלו אנשים שעובדים עבור החברות המגייסות, לעיתים כשכירים ולעיתים כפרילאנסרים, וכל המטרה שלהם היא למצוא עבור החברה מועמדים מתאימים למשרות שונות.

הד האנטר אלו לרוב אנשים שעובדים לבד

, כך שההבדל ביניהם לבין חברות ההשמה הוא עצום מאוד. חברת השמה עובדת עם צוות שלם של אנשי מקצוע מאחוריה - מגייסים מקצועיים, יועצים עסקיים, יועצי קריירה, אנשים אשר מגיעים מתוך ההייטק ויכולים להדריך את המועמד לקראת ראיונות העבודה ועוד. לעומת זאת, הד האנטר דואג לגיוס של המועמד, ולרוב, מדובר באדם שהוא בוחר ועליו לשכנע אותו להגיע אל החברה. לעומת זאת, חברת השמה עובדת עבור המועמדים ויש לה מאגר של מחפשי עבודה רבים להם היא יכולה להתאים את המשרה הנכונה.

חברות השמה ו/או הד האנטר?

היום יותר ויותר חברות הייטק מבינות כי עבודה עם חברות השמה הינה בהחלט משתלמת. הידע שמביא איתו הצוות של החברה, והעובדה שמדובר בחברי צוות רבים אשר כולם משתפים יחד פעולה, הופכת את העבודה עם חברת השמה בהייטק לכדאית יותר ומאפשרת לחברה לבצע גיוס מהיר ויעיל יותר. בצד השני, הד האנטר מאתר מועמדים בצורה מאוד ממוקדת ולכן כמות המועמדים שהוא מסוגל לשלוח נמוכה יותר אך האיכות גבוהה יותר. לכן היום חברות הייטק רבות מעדיפות את שתי האפשרויות ועובדות במקביל גם עם חברות השמה וגם עם הד האנטר בכדי למצוא את המועמדים המתאימים. במקרה של טק ג'וב – מדובר בחברת השמה להייטק אשר מורכבת מהד האנטרים כך שהרווח הוא כפול.
עבור המועמדים עצמם, הגעה אל הד האנטר יכולה להיות מורכבת מאוד, ולכן עבודה עם חברת השמה מקצועית יכולה להיות הדרך הטובה ביותר עבורכם להגיע אל משרות שוות בחברות ההייטק השונות ברחבי הארץ.

איך הד האנטר מוצא מועמדים?

בעידן האינטרנט בו אנו חיים לכל הד האנטר יש מגוון רחב של דרכים למצוא את המועמדים הנכונים. לכן, אם אתם נמצאים בשלבי חיפוש עבודה, עדכנו את הנתונים בפרופיל הלינקדאין שלכם, שמרו על פייסבוק מקצועי ונוכחות מקצועית ומרשימה ברשתות החברתיות, נסו להגיע אל ציידי ראשים ולשלוח להם קורות חיים ונסו לבנות את המוניטין האישי שלכם ברשת על מנת לגרום לאותם מגייסים לרדוף אחריכם במקום שאתם תרדפו אחריהם.